logo

Když jste chtěli pohodlí, tak jste si měli zaplatit HOTEL! – 6 minut čtení

Do vesničky Horní Těrlicko jsme vyrazili kvůli svatbě našeho kamaráda, což má být radostná událost. Ubytování jsem vybral Kavárna Lucie s ubytováním přes portál booking.com. Měli jsme zabookovaný jeden dvoulůžkový pokoj a apartmán, který byl definován pro 4 osoby.

Po příjezdu si bereme od obsluhy klíče a jdeme se ubytovat. Dvoulůžkový pokoj je v pohodě. Když ale přicházíme do apartmánu, tak marně hledáme, kdeže se mají ty 4 lidi vyspat. Je tady jedna manželská postel pro dva a pak rozložený gaučík, na kterém, jak se všichni shodujeme, se pohodlně vyspí tak akorát jeden člověk. Jdu tedy zpět k obsluze jestli nedošlo k nějaké chybě. Obsluha mi oznamuje, že se ten gauč dá rozložit. Tak se vracím s tím, že jsme blbci, a že se gauč asi dá rozložit ještě nějak víc. Bohužel NE! Opět jdu zpět k obsluze s tím, že gauč už je rozložený, ale že na tom se rozhodně dva dospělí lidi nevyspí. Obsluha začíná krčit ramenama, že jsme první, co si na to stěžují, a že neví co s tím. Navrhuji tedy jestli nemají volné jiné pokoje. Naštěstí mají další dva dvoulůžkové pokoje, tak si bláhově myslím, že to nakonec šťastně vyřešíme ke spokojenosti všech. Obsluha po mě ale chce doplatek. Nejde o moc peněz, ale nechce se mi už z principu doplácet za něco, co mají na BOOKINGU špatně definované, nebo spíš, co je očividně lež!

gaučík

Zaplatil jsem si za apartmán pro 4 lidi a dostali jsme „apartmán“ pro 3 lidi a ten čtvrtej má asi hlídat auto venku, jinak fakt nevím. Namítám, že se mi nic doplácet nechce, že to je jejich problém a ne náš. Obsluha nám vydává klíče s tím, že to mezitím probere s majitelem po telefonu. Přesouváme se tedy do jiných pokojů, které jsou sice malé, ve světlech jsou mrtvé mouchy a vosy, v koupelně pavučina s mrtvým pauvoukem, ale na jednu noc to stačí. Když se vracím dolů pro kufr, tak slyším, jak se obsluha po telefonu hádá s majitelem. Nakonec dostávám telefon k uchu, ať si to vyřeším s panem majitelem sám. Ok?! Do telefonu v klidu vysvětluji, co je za problém. Jen pro jistotu, ten problém je, že apartmán pro 4 osoby není pro 4 osoby ale max pro 3!

zvířátka         pavučinka

Majitel na mě spustí, že jsme se přece bavili o tom pozdějším odjezdu a že mi v tom vyhověl. To je sice pravda, žádal jsem o pozdější odjezd, ale tak nějak to absolutně nesouvisí s problémem, který řešíme. Nehledě na to, že od 6 ráno začne pod oknama kokrhat kohout a stejně se nedá spát, takže nakonec odjíždíme už kolem 9 hodiny ráno.

Na to majitel začne, že neví v čem je problém, že jsme první co si stěžují, a že včera tam spali 4 dělníci a úplně v pohodě. Tomu odmítám věřit, ledaže by jeden dělník dělal přes noc na stavbě, to pak jo! A tak majitel argumentuje, že na BOOKINGU je to jasně napsané, že se jedná o malý rozkládací gaučík, na kterém se vyspí dvě štíííííhlé osoby. Nic takového na BOOKINGU psané není, viz obrázek z kterého vyplývá, že v apartmánu je 1 velká manželská postel a 2 gauče. Jeden by měl být společně s manželskou postelí v ložnici a druhý ve vedlejší místnosti v obýváku. Takže teoreticky je to vlastně apartmán, kde se podle měřítek majitele vyspí dokonce 6 lidí! Bohužel ten druhý gaučík tam samozřejmě není.

penzionlucie

Opět tedy odmítám, že by tam taková informace byla někde napsaná a pak přichází TOP argument na závěr: „No když jste chtěli pohodlí, tak jste si měli zaplatit hotel za 1500 na noc!“

V ten moment mi dochází, že nemá smysl něco dál řešit. Vracím telefon obsluze, doplácím požadovanou částku a jdeme na svatbu.

A JEDEME DÁL!

Výše uvedenou recenzi jsem napsal hned druhý den po návratu domů. BOOKING má nějaké své schvalovací procesy, a tak docela dlouho trvalo, než recenzi schválil a já jsem na to mezitím úplně zapomněl. Tedy až do chvíle, kdy mi jednoho rána volá neznámé číslo. Po zvednutí a představení se zjištuji, že je to onen pan majitel penzionu. Do telefonu mi říká: „Dávám Vám jeden den, abyste tu recenzi smazal, nebo na Vás pošlu právníka a už to nebudete mít tak snadné.“ A položil telefon.

WOOOW to je přístup…

Odpoledne tedy najíždím na stránky BOOKINGU a hledám mojí recenzi. Nebojte, ne s úmyslem ji smazat, ale naopak doplnit o tuhle novou informaci. Vydírání a výhružky na mě neplatí! Zeditovat to bohužel již nelze, ale zjištuji, že byla schválená jen půlka recenze a druhá se ještě schvaluje nebo co. To je velké zklamání, protože zrovna ta druhá část je ta důležitá a vypovídá o charakteru pana majitele. Tak píšu na podporu BOOKINGU a doufám, že bude brzo schválená i druhá část.

Dále kontaktuji právníka a konzultuji s ním tuhle situaci, jestli mi opravdu něco hrozí nebo ne. Právník se vyjadřuje jasně, že mi nic nehrozí. Je to recenze, kterou mám právo svobodně napsat.

Po uplynutí dané lhůty pro smazání recenze (pan majitel mi dal „velkoryse“ cca hodinu a půl navíc!) mi přichází sms ve znění: „Vec je predana pravnimu zastupci.“

O pár hodin později volám zpět, abych panu majitelovi vysvětlit několik věcí. Hlavně to, že nemá ŽÁDNÉ právo mě žalovat, že recenze jsou tady od toho, aby se zákazník vyjádřil, ať už pozitivně, nebo NEGATIVNĚ, že za vyhrožování je trest odnětí svobody na JEDEN rok a ZÁKAZ činnosti, a že tohle opravdu NENÍ profesionální přístup k zákazníkovi.

Při telefonátu se bohužel dostávám jen k tomu, že recenzi nesmažu a že jestli má dobrého právníka, tak mu poradí, ať to nechá být nebo v lepším případě, ať se omluví. Na to dostávám odpověď: „Já mám hodně právníků a v pondělí s nima mám velkou schůzku.“ 

(Teď když to čtu, tak mě napadají různé variace této věty v podání jiných postav)

ASIAT: „Já hodná právník mám, a v pondělí velká schůzka s ním.“

YODA: „Já hodně právníků mám a velká schůzka v pondělí jest bude.“ 

RUSKY: „Завтра будет большая встгеча“  (díky Lukáš a Týna 😀 )

Když Vás napadne další, tak mi napište, doplním 🙂

Každopádně tím telefonát končí…

Na závěr bych chtěl napsat, že pan majitel měl dvě šance toto všechno napravit. První, když jsme vyjádřili nespokojenost s apartmánem. Kdyby nám ty dva náhradní pokoje poskytnul bez jakéhokoliv dohadování, tak dám kladné hodnocení a nemusím se tady vypisovat s celým článkem.

Druhá šance byla, když mi volal. Kdyby do telefonu řekl něco ve smyslu, hele měl jsem blbej den, neměl jsem náladu, omlouvám se. Tohle kdyby řekl, tak bych omluvu v pohodě přijal a recenzi smazal. Nikdo z nás není dokonalý a každý z nás má občas den blbec.

Bohužel pan majitel to vzal za opačný konec…

Vyjádřit nespokojenost není špatně. Kritika buduje, ale jen když se z ní člověk chce poučit!

0 Zatím nikdo neprojevil zájem o další článek. Klikni na srdíčko a napíšu další jen kvůli tobě!0
  • Share

Leave a reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *