Ok, uznávám, že předchozí část byla klasický clickbait, ale chtěl jsem si to jednou zkusit. Teď už tedy opravdu jak to bylo s tím Leošem a Kazmou…
To přece nemůže vyjít, ale proč to nezkusit!
Přemýšlel jsem jak kampani pomoct, aby se o ní dozvědělo víc lidí. Dostal jsem nápad, že bychom mohli vyrobit peněženku pro Leoše Mareše. Ale jak ji k němu dostat? Adresa bydliště neznámá. Zajet na nějakou akci, kde bude moderovat a předat osobně? Nakonec mě napadlo poslat ji do rádia Evropy 2. Představa byla taková, že mu vyrobíme peněženku s jeho iniciály, pošleme mu jí do rádia s dopisem a uvidíme co se stane. Třeba nic a třeba se o tom v rádiu zmíní – což byl cíl!
Druhý den ráno po odeslání jsem hned pouštěl Evropu 2 a poslouchal ranní show. Nic se nekonalo, žádná zmínka. Jak zní jeden vtip: Švýcarská pošta se pokouší doručovat pomocí dronu. Česká pošta se pokouší doručovat…Tak jsem si říkal, že to ještě nestihlo přijít. Ladil jsem rádio i další den. Po 2 hodinách poslouchání už jsem to chtěl vypnout, když v tom Patrik Hezucký oznámil, že pro Leoše přišel balíček! Wohohou! Patrik začal číst přiložený dopis a Leoš mu do toho po pár řádcích skočil s fórem a pustil reklamy. Tak to bylo trochu zklamání. Po reklamách se chtěl Leoš začít bavit o něčem úplně jiném, ale Patrik se ještě vrátil k našemu dopisu! Díky za to! Dočetl dopis, ikdyž vložil pár vět, který si sám vymyslel, a pak začali zkoumat peněženku, kterou nakonec pochválili. Záznam z toho sice mám, ale když jsem to teď po té době poslouchal, tak mi soudnost nedovolí ho zveřejnit…
Nicméně byl to sice úspěch, ale ve finále pro nás žádná změna, jelikož Patrik nepřečetl tu část o kampani na Indiegogo a nikdo nevěděl, že se jedná o BLACK CHILLI. V rychlosti jsem přemýšlel jak z toho ještě něco vytěžit. Napadlo mě nasdílet na Instagram fotku s Leošovou peněženkou a označit do ní jeho profil. Během asi 5 minut přišla notifikace, že náš příspěvek byl repostnut. Když jsem otevřel Instagram, tak jsem nevěřil vlastním očím. Náš příspěvek repostnul přímo Leoš Mareš, který měl tou dobou na Instagramu přes 200 000 sledujících!
To spustilo celkem slušnou vlnu dotazů, kde se dá taková peněženka koupit. Odkazovali jsme je na právě probíhající kampaň, ale najednou jsme museli řešit jeden problém. Lidi nechtěli čekat víc jak dva měsíce na konec kampaně a dodání. Chtěli peněženku hned! Tak jsme řekli ok, dodáme Vám peněženku do týdne, ale zaplatíte vyšší cenu. A oni souhlasili. Vlastně souhlasili natolik, že jsme začali s každým dalším dotazem postupně cenu zvyšovat, abychom objednávky trochu omezili. Měli jsme strach, že nám dojde kůže a nebudeme mít za co vyrábět pro ty co nakoupili přes kampaň, kterých trochu přibylo. To ale vůbec nemělo žádný efekt. Lidé souhlasili s každou cenou, kterou jsme jim napsali. Až jsme se dostali na ceny za které jsme chtěli peněženky prodávat po kampani a za jaké je prodáváme dnes.
I přes tento úspěšný tah jsme ale v kampani stále nebyli ani v polovině požadované částky. Postupně jsme tedy kampaň dotovali ze svých peněz, aby se to aspoň trochu hýbalo. Cílové částky jsme nakonec dosáhli, ikdyž částečně dotováním ze svých zdrojů, ale pořád tam byl nějaký menší zisk. Každopádně pohádková představa o mega úspěšné kampani se nekonala. Teď už vím, že aby byl člověk v takové kampani mega úspěšný, tak musí mega investovat do reklamy. Těch projektů na Indiegogo je dneska tolik, že projekt snadno zapadne mezi ostatní.
Kazma a unboxing na jeho instastories
O rok později přišel Kazma na Instagramu s výzvou, že mu lidi můžou posílat balíčky s dárkama a on je všechny bude každý den rozbalovat a natočí o tom video na instastories. Tak to byla hozená rukavice i pro nás. Hned mě napadlo poslat mu peněženku. Měli jsme nově nakoupenou černou kůži, takže kombinace se žlutou barvou nitě, tak aby to sedělo vůči ONE MAN SHOW logu, byla jasná. Udělali jsme dvě peněženky s logem OMS a poslali na uvedenou adresu. A pak jsme čekali, čekali aaa čekali. Při jednom rozbalování, když Kazma vybíral z té hromady balíčků, jsem viděl i naši obálku, ale sáhl po obálce vedle. Kazma rozbaloval, rozbaloval, ale pořád nesáhnul po naší obálce. A já už ztrácel naději. Pak přišel na svět jeho legendární a opravdu povedený díl OMS s pořadem Prostřeno, a rozbalování šlo úplně bokem. Kazma prakticky denně někde dával rozhovory, byl v pořadech, takže na rozbalování nebyl čas. To trvalo asi 14 dní a já už jsem s unxboxingem naší obálky vůbec nepočítal. Vlastně jsem na to pak zapomněl.
Když jsem jel jednoho krásného dne z Brna, tak jsem ve vlaku usnul. Když jsem se probudil v Třebíči a rozsvítil displej telefonu, tak jsem jen nevěřícně koukal. Na displeji bylo asi 200 notifikací. Nechápal jsem co se stalo, tolik fanoušků a zpráv najednou. Začal jsem rollovat a když jsem konečně dorolloval na první notifikaci, tak jsem pochopil – Kazma_kazmitch Vás označil ve svém příspěvku…
První unboxing po novém mega úspěšném díle OMS a zrovna naše obálka! Díky tomu povedenému OMS dílu začalo Kazmu sledovat na Instagramu dalších asi 60 000 lidí a celkový počet sledujících se vyšplhal na nějakých 250 000! A většina z nich sledovala unboxing našich peněženek. Líp už to dopadnout nemohlo.
Takhle akce nám zase na nějakou dobu zvedla počet objednávek, ale jak se říká, nic netrvá věčně. Tak je potřeba se neustále snažit a vymýšlet co dál. Co se týká českých vrcholů, tak tady už asi nemůžeme oslovit nikoho známějšího…Tak kdo dál… Robert Downey Jr.? Brad Pitt? Morgan Freeman? Pak bychom se časem možná zařadili mezi těch pár firem, které také začínaly v garáži a teď to jsou nadnárodní kolosy.
Bylo by to pěkný, ale to nechceme 🙂 Dva a půl roku zpět jsme začali s rozpočtem 10 000Kč, nulovýma zkušenostma a spíš jen tak pro zábavu. Celé se to povedlo rozjet za velké podpory našich přátel (prvních 10 peněženek koupil někdo z našich přátel, a bez toho by se asi nic dalšího nekonalo. TAKŽE DÍKY!). Svoji roli hrálo také štěstí a chuť dělat něco jinak. Díky tomu to je teď pořád zábava, ale už je to zábava, která nás živí. A tak jak to funguje teď, je naprosto super a můžeme se díky tomu věnovat i jiným věcem. Věcem, které jsou důležitější a mají větší smysl…
0 Zatím nikdo neprojevil zájem o další článek. Klikni na srdíčko a napíšu další jen kvůli tobě!1